קנאביס בהריון: עישון מריחואנה לא פוגע בעובר

מחקר שנערך על נתוניהן של כ-130 אלף נשים מצא שעישון מריחואנה בזמן הריון לא הוביל לכל נזק לאם או לעובר – לא לגודלו, לא להתפתחותו ולא להפלה או לידה מוקדמת. “את הנזקים יש לשייך לשימוש בטבק,” כתבו החוקרים אך הדגישו שלא מדובר בהמלצה לעישון קנאביס בהריון.

המחקר האחרון שבדק את השפעת השימוש של אמהות בקנאביס בזמן הריון על העובר שלהן נערך בשנת 1993 בג’מייקה ורק כעת, אחרי למעלה מ-20 שנים, מפורסמות תוצאותיו של מחקר חדש – שדומות מאוד למחקר הקודם: שימוש בקנאביס בזמן הריון לא פוגע בעובר מצא המחקר.

מחקר חדש שפורסם השבוע ב’הירחון לילודה וגניקולוגיה’ מצא שצריכת קנאביס על ידי אמהות בהריון הוא בטוח לחלוטין לעובר המתפתח ברחמן.

על פי תוצאות המחקר צריכת מריחואנה על ידי האם אינה פוגעת בתוצאות הלידה, בעובר או בהתפתחותו התקינה ואינה מגבירה את הסיכון ללידה מוקדמת, ללידת עובר במשקל קטן יותר או להפלה לא-רצונית כפי שנוהגים לטעון המתנגדים.

המחקר ניתח נתונים מ-31 מחקרים שונים שנערכו על למעלה מ-130 אלף נשים בהריון – 7,800 מתוכן צרכו קנאביס בזמן הריון.

בתוצאות המחקר כן נמצא קשר בין שימוש במריחואנה לסיכון לפגיעות בלידה (43% יותר סיכון להולדת תינוק במשקל קטן ו-32% יותר סיכון ללידה מוקדמת), אך לאחר בדיקה נוספת האם אותן נשים עישנו גם טבק נמצא שזהו הגורם לנזק ולא עישון המריחואנה.

גם זה בטח יעניין אותך

“את הקשר שנמצא בין שימוש במריחואנה בקרב נשים הרות לנזק לעובר ניתן לשייך לשימוש בטבק ולפרמטרים אחרים,” ציינו החוקרים במסקנות המחקר אך הדגישו שאין הדבר מרמז על המלצה כלשי לצרוך קנאביס בהריון וכן שלא נבדקו נזקים לטווח ארוך.

כזכור בחודש שעבר נודע שמשרד הבריאות בישראל שוקל לראשונה לאפשר למטופלות שנכנסות להריון להמשיך לצרוך את הקנאביס כרגיל, זאת לאור מאבק של הריוניות בארץ ובחו”ל שטענו שהקנאביס אינו מזיק, בוודאי שלא כמו תרופות אחרות הניתנות לנשים בהריון.

מחקר אחר שפורסם לפני כחצי שנה מצא שילדים לאמהות שעישנו מריחואנה בהריון היו בעלי ראייה טובה יותר, מה שמחזק את ממצאיו של המחקר הקודם שנערך כאמור בג’מייקה ומצא שילדים לאמהות שעישנו מריחואנה לא רק שלא ניזוקו, אלא היו בעלי יכולות טובות יותר.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר